Tuesday, October 7, 2014

6 oktober, Formello

Om 5 uur gaat de wekker. Wij (Lou, Theo, Wout en ik) gaan samen naar Formello. Om 6 uur zijn wij (zonder ontbijt) klaar voor vertrek. Een vroege bar brengt uitkomst. We mengen ons tussen vuilnismannen en vrachtrijders. Vandaag maar 10 km lopen. Om 8h30 lopen we Formello binnen en vinden gemakkelijk de oude burgt waar het museum en haar directeur Iefke zijn gehuisvest. Ze is verrast. Ze had ons pas aan het einde van de middag verwacht. Wout en ik blijven slapen in de jeugdherberg. Lou en Theo lopen door naar La Storta. Na een tweede espresso nemen we met spijt afscheid. Het was fijn  hen te ontmoeten en mee te maken. Wellicht zien we ze nog een keer in het Vaticaan.

Wout gaat nog wat slapen in de jeugdherberg. Ik stap met aanwijzingen van Iefke naar haar huis waar ik Margriet zal aantreffen. Het is 10 minuten met de auto, dus ook gemakkelijk te lopen. Haar huis ligt aan de Via Francigena. Het kan dus niet missen. Het is een mooi pad door glooiend landschap. Geen huis te bekennen. Na een uur lopen slaat de twijfel toe. Ze woont toch in Formello? Ik bestudeer een plattegrond die ze mij meegaf en herinner mij dat ze iets aanwees op een detailkaartje met de titel "Localita Monte Aguzzo". Ik raadpleeg mijn GPS en vind Monte Aguzzo. Inderdaad, te veel naar links afgedwaald. Samen komen we er uit en ben ik weer op de goede weg. Onder een snelweg door en het asfalt gaat over in een karrespoor. Ik houd vol en wordt beloond. Eindelijk kom ik uit op de Via Monte dell'Ara en vind het huis. Geen bel. Ik klop op het raam. Geen sjoegen. Maar even later zie ik Margriet en kunnen we elkaar in de armen sluiten. Het bijpraten neemt de rest van de middag in beslag.

Leuk om het gezin La Porta - van Kampen in hun eigen omgeving mee te maken.

No comments:

Post a Comment