Sunday, May 28, 2017

26-5-2017 Giannitsa - Thessaloniki - Amstredam

U's Nachts regende het. Het is tijd om naar huis te gaan. Daar schijnt het mooi weer te zijn. Ontbeiten, afscheid nemen, 1/2 uur wandelen naar het busstation, kaartje kopen, wachten op de bus naar Thessaloniki, ... Hij is te laat, als ik nu de aansluiting met de bus naar het vliegveld maar haal. Onderweg regent het. Ze willen mij hier weg hebben. De bus naar het vliegveld haal ik net, mede dankzij een aardige dame die mij mee neemt. Zij moet ook met dezelfde bus. Tegenover mij komt een dame zitten. Zij is 'in de Heer'. Om de 5 minuten doet zij een 'wees gegroetje'. De bus naar het vliegveld duurt een uur. Dat is 12 'wees gegroetjes' . Het komt wel goed met haar. Een uur rijden door de de buitenwijken van Thessaloniki is zeker 4 uur wandelen. Hier heb je als pelgrim niets te zoeken. Ik ben ruim op tijd bij het vliegveld. De incheckbalie is nog niet open. Alle tijd voor een laatste espresso in Griekenland. De terugreis loopt voorspoedig. Om 6 uur kan ik Margriet in mijn armen sluiten. De avond hebben we nodig om bij te praten.

No comments:

Post a Comment