Wednesday, September 3, 2014

3 september, Sanremo

Gisteren een slechte dag gehad. Het duurde erg lang voor we Nice uit waren, daarna de bergen in waar het windstil en snikheet was, mijn blaar aan mijn kleine teen deet zoveel pijn dat ik pijnstillers ging stikken en voor mijn loopmaatje Guus was het zijn eerste wandeldag. Om 18:00 uur waren we pas in Monaco en we moesten nog naar Menton. Gelukkig wel bracht de trein uitkomst. De bracht ons in 10 min. naar Menton. Dan is een douche zeer welkom om de vermoeidheid af te spoelen.

Vandaag ging het een stuk beter. We besloten alleen maar langs de kust te lopen met af en toe een beetje wind uit zee. De blaar speelt minder op en we liepen plotseling over een mooie vlakke weg waar vroeger een spoorlijn heeft gelopen inclusief een 2 km lange tunnel die een rotspunt afkorte.

Het Italiaanse gidsje Via della Costa is beroerd. De tekst kan ik niet lezen, de kaartjes zijn met de hand getekend, niet op schaal, zeer sumier en de genoemde slaapadressen bieden geen onderdak. Gelukkig bood Booking.com uitkomst en kon ik toch een hotel reserveren.

No comments:

Post a Comment