Sunday, September 28, 2014

28 september, San Quiricio d'Orcia

Om 6h15 op pad. Het is nog donker. De dageraad begint een kwartier later. Veruit de mooiste tijd van de dag. Het heuvellandschap en de ochtend nevels worden belicht door de nog rood-gele zon. De velden zitten vol spinnenwebben. De spinnen wachten roerloos op de eerste vlieg die zich vergist. Cipressen en parasol-dennen markeren de wegen.

Ik loop langs een wijnhuis dat een pelgrims-break aanbiedt: wijn, sandwich en water. Om 9h40 zit ik aan mijn eerste wijn. Mmmm.

Ik lunch op een rustig terrasje naast een kerk. Ik hoor ratelend geknal aankomen. Motorfietsen. Ik kijk op mijn horloge. Dan snap ik het. Het is zondag. Motordag. Knallend genieten zij van het serene Toscaanse Landschap. 

Om 14h30 arriveer ik op mijn bestemming. De slaapplaats acher de kerk gaat pas om 16h30 open. De bar biedt uitkomst. Ze hebben bier. 




No comments:

Post a Comment