Friday, September 26, 2014

27 september, Ponte d'Arbia

Vandaag loop ik weer alleen. 28 km. Herman was weer een fijne reisgenoot. Veel hoeven we niet meer tegen elkaar te zeggen bij het afscheid. Volgend jaar komt hij met de boot naar Europa. En neemt France mee!

Nog lang kan je de skyline van Siena blijven zien. De route voert langs een niet erg spannend landbouwgebied met omgeploegde akkers. Ik vind na een paar uur wandelen een barretje met heerlijke koffie en croissant. Het wordt heet en mijn rug doet pijn. Ik besluit daarom flink door te lopen. Om 15h30 ben ik bij mijn nieuwe slaapplaats. De buurvrouw laat zien hoe je binnen moet komen. Gewoon onder de mat kijken. Daar ligt de sleutel. Ik tref er een Hollandse mevrouw Anneke. Zij wandelt een klein stukje Via Francigena met behulp van een wrakkig Italiaans gidsje. Ze heeft ook een goede wandelkaart, maar blijkt geen kaart te kunnen lezen. Ook je oriënteren op de zon heeft ze niet geleerd. Een typische alpha. Dus volgt ze de VF-routebordjes. Helaas heeft een de route concurrentie gekregen van gele pijlen en gele pelgrim-logo's, die soms een andere weg aanduiden. Het is wel verwarrend. Ik houd mij maar aan de rood-witte aanduidingen. Tot nog toe gaat dat goed.

No comments:

Post a Comment