Tuesday, September 9, 2014

10 september, Genova

Vandaag wisseling van de wacht. Guus gaat weer naar huis, Herman en Renée gaan beginnen. Het was fijn wandelen met Guus. Maar eerst nog even naar Genova lopen. Guus gaat met de trein. Zijn beide kleine tenen zijn rondom gehuld in blaren. Compete helpt niet meer.
Het bordje Genova passeer ik al na een uurtje wandelen. Ik moet er bijna zijn. Maar dat blijkt fantasie. In een haven zie ik de Costa Concodia liggen. Ik moet nog 4 uur stevig doorstappen voor ik bij het Centraal station van Genova ben. Daar loop ik meteen in de armen van Guus en nemen we de bus naar de jeugdherberg. Herman en Renée zijn stappen in de stad. Guus en ik drinken ons laatste biertje samen. 

Het weerziens is hartelijk.Gelukkig hebben ze een detailkaart van het volgende traject gekocht. Dan kan het gidsje bij het oud vuil. Ook de meegenomen kranten doen goede zaken om mijn natte schoenen te drogen. 

No comments:

Post a Comment