Friday, August 29, 2014

29 augustus, Aspremont

Ik zit op het dorpsplein van Levens onder de luifel van een bar uit te rusten. De rugzak staat op de grond ook uit te rusten. Rugzakken rusten altijd uit. Daarom gaan ze zo lang mee. Op het plein begroet men elkaar en bevestigen dat met een luchtkus langs de wangen. Mannen geven elkaar gewoon een hand. Het is warm. De (jonge) vrouwen gaan luchtig gekleed. De drankwinkel recht tegenover mij doet goede zaken. De allimentarie daarnaast duidelijk minder. Ik eet een heerlijke Italiaanse bol. Tijd om weer  verder te gasbun n. Het zijn weer stenige steile paden. Het lijf is moe en verlangt naar de korte break bij Jaap. Morgen nog 13 km wandelen naar Nice en dan met de trein naar Jaap.
Ik logeer in een Hostellerie in Aspremont. Dat is gewoon een hotel. De prijs is ook een gewone hotelprijs. In de gites en refuges daarentegen slaap je in een slaapzaaltje en is  een uitgebreide 4 gangen maaltijd inbegrepen. Ze weten daar dat GR5 wandelaars veel calorieën verbranden.
Bij de afdaling naar Aspremont krijg ik plotseling uitzicht op de rivierdelta van Nice. Een eindeloze zee van industrieën. Een maand lang niet gezien. De beschaving is weer heel dicht bij. 

No comments:

Post a Comment